Unusual Traveler

A Journal for those who do not take a shortcut

Latest Posts

De impact van GDPR voor het bedrijfsleven wordt zwaar onderschat

In het afgelopen jaar hebben verschillende grote datalekken wereldwijd voor opschudding gezorgd. Van de ‘database voor overspeligen’ Ashley Madison en de Panama & Paradise Papers tot verschillende grote databases met creditcard- en bankgegevens. De impact op zowel iemands zakelijke- als privéleven kan enorm zijn, vooral wanneer het gaat om vertrouwelijke en/of privacygevoelige informatie. Om een […]

Koekjes en andere zaken die vaak worden vergeten

Honden die blaffen, stoepkrijten en losvliegende duiven; het zijn zaken waar je in Nederland boetes voor kan krijgen. Het kan soms erg vermakelijk zijn om eens een licht te werpen op de Nederlandse wet- en regelgeving, anderzijds ook vaak een noodzaak. Op online gebied worden ook steeds meer zaken gereguleerd, maar vaak nog vergeten of […]

Kijken kijken niet kopen

Je hebt ze vast wel eens gezien. Van die Nederlanders die op vakantie door winkeleigenaren in gebrekkig Nederlands worden nageroepen: ‘Kijken kijken, niet kopen’. Wél urenlang naar waren kijken, maar iets kopen? Ho maar! Iets waar ‘Hollanders’ in het buitenland om bekend staan. Ook op het web gebeurt dit veel. Door dit zogeheten ‘bagging’ blijft […]

Gotto catch em all: Pokemon en een virtuele dimensie in eigen bedrijf?

Stel je eens voor, je zit op een terras in Spanje te genieten van gehaktballetjes in pittige saus en op het aangrenzende plein zie je je vrienden en onbekenden ballen gooien naar Pikachu, Rattata en Mewtwo. De hoofdrolspelers van het virtual reality spel ‘Pokemon Go’. Dat was mijn en waarschijnlijk ook jullie realiteit deze zomer. […]

De reputatie economie

Vroeger werden sterren alleen uitgedeeld aan hotels en restaurants. Voor het uitstippelen van een citytrip vroeg je aanbevelingen aan vrienden en voor het kopen van bijvoorbeeld electronica ging je een paar winkels langs om prijzen te vergelijken. Die tijden zijn voorbij…Anno 2016 gebruikt 72% van de consumenten online reviews om een bedrijf uit te zoeken […]

De online communicatie trends in 2016

2015 was een jaar van grote veranderingen en ontwikkelingen op het gebied van digitale communicatie. Dit als gevolg van de snel veranderende technologieën, wetgevingen en vraag van consumenten. Ook voor 2016 wordt een aantal belangrijke ontwikkelingen verwacht. Wij presenteren een overzicht van de 5 belangrijkste online communicatie trends voor 2016:   1) Veiligheid voorop! Ook […]

I love you, creeper & code red

“I love you”, “creeper” en “code red”, het zijn allemaal namen van bekende virussen die de afgelopen jaren miljoenen computers hebben platgelegd, met alle vervelende gevolgen van dien. Anno 2015 zijn computers en netwerken minder het doelwit, maar worden steeds meer websites-, social media- en email accounts gehackt om vervolgens misbruikt te worden. Zo worden […]

Plussen

Volgens betrouwbare onderzoeken, wordt er vanaf 2016 meer content geplust (plussen = liken op Google+), dan er op Facebook wordt geliked. Onderzoeken wijzen bovendien uit dat het meer wordt gebruikt dan Twitter en een twee keer zo grote betrokkenheid heeft als dit platform. Iedere gebruiker van bijvoorbeeld Gmail of Youtube heeft automatisch een account op […]

De 9 meest gemaakte fouten door webwinkels anno 2015

Online winkelen is de afgelopen jaren explosief toegenomen. De bijna 50.000 webwinkels zorgen jaarlijks voor 12 miljard euro omzet en als we de analisten moeten geloven blijft hun aandeel de komende jaren nog sterk toenemen. Niet zo gek dus dat de opkomst van webwinkels steevast als hoofdoorzaak wordt genoemd bij faillissementen van winkelketens en kleine […]

Panda’s, Penguins en SEO Mythes

De afgelopen tijd hebben veel klanten van mij een mailtje gekregen van bedrijven die zich bij hen aandringen om de Search Engine Optimalization (SEO, oftewel vindbaarheid van een site in zoekmachines zoals Google) te verbeteren. De positie van een site binnen Google is voor veel bedrijven erg belangrijk en uit onwetendheid gaan veel bedrijven daardoor […]

Hoe voorkom ik een online kermis?

U kent ze wel; websites die meer lijken op een kermisattractie dan een informatieve pagina. Na het openen klikt u al snel, met pijn in de ogen, de site weg om, zonder gedane zaken, verder te surfen. Om inspiratie op te doen voor nieuwe projecten, bezoeken wij wekelijks talloze websites om te kijken naar ‘best […]

Ook online ontzorgd op vakantie!

Hoewel het weer ons soms even doet denken aan de herfst, is de zomervakantie op veel plekken in Nederland toch echt begonnen. Gezinnen hebben de kofferbak ingepakt en bedrijven bereiden hun zomerslaap voor. Ook op digitaal gebied ontzorgt op vakantie? Wij geven u 5 tips:   1) Plan uw boodschappen vooruit! Wilt u uw klanten […]

Wat kunnen bedrijven leren van politieke campagnes?

Vroeger werden kiezers binnen gehaald met ballonnen, pepermuntjes en pennen. Tegenwoordig is ook bij de politieke partijen de importantie van online communicatie doorgedrongen. Vooral sinds de herverkiezing van Obama, die werd toegeschreven aan het optimale gebruik van de sociale kanalen. In een kort tijdsbestek kon Nederland tweemaal naar de stembus; voor zowel de Gemeenteraad als […]

Help! Ik heb een ‘klager’ op social media!

Laatst werd ik gebeld door een klant, paniek! Er had iemand op zijn Facebook kanaal een zeer negatieve uitlating gedaan over zijn organisatie. Verwijderen en blokkeren, of toch netjes reageren? Door de snelle opmars van social media (met name Facebook), en de aanwezigheid van bedrijven hierop, is ook een stukje klantenservice verschoven van de gebruikelijke […]

Een afbeelding op het web, mag ik die zomaar gebruiken?

Laatst kreeg een klant van ons een claim van GettyImages van vele duizenden euro’s. Hij had een foto, die wordt vermarkt door GettyImages, op zijn eigen website geplaatst zonder enige bronvermelding. Veel klanten komen tijdens het designproces, of als een website bijna live gaat, bij ons aankloppen met foto’s die zij zelf gevonden hebben op […]